Oulu Pride

Piirretty kuva Prideja viettävistä moninaisista ihmisistä, jotka heiluttavat erilaisia identiteettejä kuvaavia Pride-lippuja.

Väestöliitto on mukana Oulu Prideilla 29.7.-4.8.2024. Järjestämme työpajan osana Oulu Pride -ohjelmistoa yhteistyössä Nyyti ry:n QueerMieli-hankkeen ja Nuorten Exitin kanssa. Työpajasta löydät lisää tietoa alta. Lauantaina 3.8. osallistumme kulkueeseen, ja meillä on yhteinen teltta puistojuhlassa. Lämpimästi tervetuloa työpajaan tai puistojuhlaan juttelemaan kanssamme!

I’m queer, I’m here! – Tule antamaan äänesi kuuluville

Milloin ja missä? Perjantaina 2.8. klo 14-16 Kulttuurikeskus Valve

Mitä? Millaisia asioita ihmissuhteissa, urheilussa ja opinnoissa tulisi tapahtua, jotta sateenkaari-ihmiset tulisivat aidosti nähdyiksi? Yhdessä pohdimme ja rakennamme puun keinoista, joilla LHBTIQA+ -ihmisten arjesta ja elosta tehdään turvallista. Työpaja toimii non stop -periaatteella: voit tulla pistäytymään tai hengailemaan koko ajaksi. Työpajan aikana rakentunut moninaisuuden puu kulkee matkassamme puistojuhlan telttapaikallemme, ja tuo näkyvyyttä tärkeille teemoille. Työpajan jälkeen voit jatkaa matkaasi suoraan kulkuekylttien tekoon, joka järjestetään samassa tilassa.

Työpajaa ovat järjestämässä Väestöliiton Et ole Yksin -palvelu, Nyyti ry:n QueerMieli-hanke sekä Nuorten Exit. Nuorten Exit tekee työtä turvallisempien ihmissuhteiden, Et ole yksin turvallisemman urheilun ja QueerMieli turvallisempien korkeakoulujen eteen.  Työpajassa noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita: Turvallisemman tilan periaatteet – Väestöliitto.fi (vaestoliitto.fi)