Kondomien tilaaminen kouluille

Kumita-kampanja lähettää kaikille Suomen kahdeksasluokkalaisille näytekondomin. Näytekondomin jakamisesta nuorille vastaa yleensä joko kouluterveydenhoitaja tai terveystiedonopettaja. Tarkoitus on, että kondomit päätyvät nimenomaan kahdeksasluokkalaisille, ja niiden jaon yhteydessä käydään läpi käyttöohjeet. Kumita-kampanja tarjoaa materiaalia ammattilaisille kondomin käytön opastamiseen sekä muuhun seksuaalikasvatukseen. Pääset tutkimaan materiaaleja täällä.

Läppäri, kahvimukillinen, kaksi kynää ja muistilappuja ylhäältä päin kuvattuna.

Kondomien tilaaminen

Koulut voivat tilata sopivan määrän kondomeja ja oheismateriaaleja itse. Tärkeää on, että tilaus tehdään tarkan oppilasmäärän mukaan (koulun kahdeksasluokkalaiset), ja tilataan vain yksi paketti koulua kohden. Näin kondomeja riittää varmasti kaikille kahdeksasluokkalaisille. Varmistamme tilauksia pakatessa, että kutakin koulua kohden on lähdössä vain yksi paketti.

Kondomien lisäksi mukaan laitetaan kaksi näytekappaletta suuseksisuojia ja sisäisiä kondomeja. Kumita-kampanja on teettänyt tänä vuonna julisteita kondomin käytöstä suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, kaikilla kolmella saamen kielellä, arabiaksi, somaliksi, ukrainaksi ja venäjäksi. Tilaaja voi valita oman koulun oppilaita parhaiten palvelevat julisteet valikoimastamme.

Tilauksia voi tehdä lokakuun alkuun saakka. Mikäli koulut eivät ole tehneet tilauksia siihen mennessä, lähetämme kouluille näytepaketit vanhojen tietojen mukaisesti. Tarkemmat tilausohjeet on lähetetty kouluille. Mikäli sinulla herää kysyttävää, voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: kumita@vaestoliitto.fi