Minja Lappalainen,  Et ole yksin -palvelu, Nuorten palvelut

Asiantuntija I Et ole yksin -palvelu

• minja.lappalainen@vaestoliitto.fi

• +358401903611

Minja työskentelee asiantuntijana Et ole yksin -palvelussa. Palvelussa tehdään töitä kiusaamisen, häirinnän ja seksuaaliväkivallan ennaltaehkäisyn, sekä niihin puuttumisen parissa. Et ole yksin -palvelu tekee tiivistä yhteistyötä urheiluseurojen, lajiliittojen ja muiden urheilutoimijoiden kanssa. Tavoitteena on luoda turvallisempaa ja häirintävapaata urheilua kaikille, sekä tarjota tukipalveluita epäasiallista käytöstä urheilussa kohdanneille ja heidän läheisilleen.

Minja on koulutukseltaan seksuaaliterapeutti, kätilö, sairaanhoitaja, seksuaalineuvoja, voimavarakeskeinen mindfulness-ohjaaja, Uusi Suunta- yksilökuntoutusohjaaja ja pian valmistuva kognitiivinen lyhytterapeutti (valmistuminen 11/2024). Syksyllä 2024 Minja viimeistelee YAMK-opintojaan mielenterveys- ja päihdetyön kehittäjän koulutusohjelmassa. Minja on työskennellyt aiemmin Väestöliitolla vanhemmuutta ja parisuhteita tukevassa Perhepulmatyössä. Ennen Väestöliittoa hän on toiminut muun muassa seksuaaliväkivaltaa ennaltaehkäisevässä ja sen vaikutuksia korjaavassa työssä, tukien sekä väkivaltaa kokeneita että väkivaltaa käyttäneitä henkilöitä ja heidän läheisiään.