Suomi.fin uusi opas tukee lapsen saamiseen liittyvissä kysymyksissä ja huomioi vanhemmuutta harkitsevien moninaisuuden

Lapsen saaminen -opas neuvoo monenlaisissa poluissa vanhemmuuteen. Sen on yhdessä Digi- ja väestötietoviraston kanssa koonnut laaja joukko alan järjestöjä ja yhteistyökumppaneita. Myös Väestöliitto on ollut mukana tässä työssä.

Vanhemmuutta harkitseva tai vanhemmaksi tuleva henkilö on usein suuren elämänmuutoksen edessä, ja tilanne voi herättää erilaisia ajatuksia ja tunteita. Tällöin oppaan tarjoaman luotettavuuden merkitys korostuu. –  Kun ihminen on suuren elämänmuutoksen tai jopa kriisin äärellä, voivat hänen voimavaransa olla vähissä. Silloin on tärkeää, että luotettava tieto löytyy helposti yhdestä paikasta, Väestöliiton vanhemmuuden asiantuntija Rozjin Rokhzad sanoo.

Lue tiedote ja tutustu oppaaseen.