Perhebarometri 2024 julkaistaan marraskuussa

Väestöliiton Perhebarometri 2024 suomalaisten parisuhteista julkaistaan maanantaina 4.11.

Millaisissa parisuhteissa suomalaiset elävät? Kuinka moni on aviossa, avoliitossa tai seurustelusuhteessa, ja kuinka moni elää ilman parisuhdetta? Miten parisuhteet ovat alkaneet tai päättyneet, ja mikä olisi vastaajien mielestä ihanteellinen parisuhdetilanne?

Millaista on arki parisuhteissa; miten kotityöt ja mahdollinen lastenhoito jakautuu, miten kommunikoidaan ja riidellään, entä millaista on seksielämä ja kuinka tyytyväisiä parisuhteeseen ollaan?

Mitä: Perhebarometri 2024 julkaisutilaisuus
Missä: Väestöliitto, Kalevankatu 16
Milloin: ma 4.11. klo 10 (ilmoittautuminen avataan myöhemmin)

Perhebarometrin tulokset perustuvat kyselyyn, joka on laadittu yhteistyössä Parisuhdekeskus Katajan kanssa. Heidän asiantuntemuksensa seksuaaliterveydestä ja kokemuksensa parisuhteiden arjesta on rikastuttanut kyselyn sisältöjä.

Perhebarometri toteutetaan Alli Paasikiven säätiön tuella. Säätiö on pitkäjänteisesti tukenut Perhebarometrien julkaisemista ja näin mahdollistanut kansainvälisestikin ainutlaatuisen sarjan lastensaantiin, perhe-elämään, läheisiin ihmissuhteisiin ja perhepoliittisiin asenteisiin keskittyviä väestöllisesti edustavia aineistoja.

Lue lisää Perhebarometreista verkkosivuiltamme