Kumita-kampanja kouluttaa nuoria kohtaavia ammattilaisia suostumuksesta ja seksuaalioikeuksista

Erinäköisiä vihreän, sinisen ja lilan sävyisiä hahmoja. Kuusi heistä seisoo, yksi istuu pyörätuolissa. Käsissä kylttejä, joiden teksteissä puolustetaan seksuaalioikeuksia.

Kohtaatko työssäsi nuoria? Kaipaatko näkökulmia suostumuksesta ja seksuaalioikeuksista puhumiseen nuorten kanssa?

Väestöliiton vuosittainen Kumita-kampanja kouluttaa nuorten kanssa työskenteleviä ammattilaisia seksuaalisuuden teemoista. Seuraavassa webinaarissa käsittelemme suostumusta ja seksuaalioikeuksia.

Seksuaalikasvatus ja seksuaalisuuden parissa työskentely nojaa aina seksuaalioikeuksiin. Nuoria kohtaavien ammattilaisten onkin tärkeää tuntea seksuaalioikeudet, ja käsitellä niitä myös nuorten kanssa. Suostumuksen toteutuminen edellyttää seksuaalioikeuksien kunnioittamista.

Webinaari järjestetään 29.10. klo 15-16 Teamsissä. Kouluttajana toimii asiantuntija Outi Danielsson Kumita-kampanjasta.

Ilmoittaudu mukaan webinaariin 28.10. klo 12 mennessä. Saat kutsun webinaariin sähköpostitse. Ilmoittautumislomakkeen löydät täältä. Lisätietoja: kumita@vaestoliitto.fi

Voit myös laittaa vuoden viimeisen webinaarin kalenteriin. Silloin käsittelemme niitä kysymyksiä, joita nuoret usein kysyvät Väestöliiton seksuaalineuvonnan palveluissa. Viimeiseen webinaariin voit ilmoittautua täällä. Webinaari järjestetään tiistaina 12.11.2024 klo 15-16.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!