Järjestöt muistuttavat kansainvälisenä vanhemmuuden päivänä tarjoamastaan tuesta vanhemmuuteen

Kesäkuun 1. päivänä vietetään kansainvälistä vanhemmuuden päivää. Juhlapäivän aattona 31.5. joukko lapsi- ja perhejärjestöjä jakaa Helsingissä keskustakirjasto Oodissa klo 11-13 vanhemmille ruusuja sekä tietoa järjestöjen tarjoamasta maksuttomasta tuesta vanhemmuuteen.

Järjestöt haluavat tempauksellaan kiittää vanhempia arvokkaasta tehtävästään sekä muistuttaa, että vanhemmuudessa ei tarvitse yrittää pärjätä yksin. Järjestöissä on huomattu, että vanhemmuuteen liitetään edelleen ihanne yksin pärjäämisestä. Haastavissa perhetilanteissa voidaan sinnitellä hyvinkin kauan ja tukea hakea vasta, kun tilanne perheessä on syystä tai toisesta jo sietämätön. Kampanjoimalla järjestöt haluavat kannustaa vanhempia jakamaan vanhemmuuteen kuuluvia iloja ja murheita sekä pyytämään matalalla kynnyksella tukea tilanteeseen esimerkiksi järjestöiltä, joilla on monipuolista maksutonta tukea tarjolla perhesuhteiden, vanhemmuuden ja hyvinvoinnin vahvistamiseksi.

Kampanja näkyy somessa aihetunnisteella #VanhemmuudenPäivä
Lisätietoa kampanjasta ja mukana olevista toimijoista
Lapsi- ja perhejärjestöistä sekä Suomalaisesta evankelis-luterialisesta kirkosta koostuvaa Kannustavan vanhemmuuden verkostoa koordinoi vuonna 2024 Suomen Kasper – Kasvatus ja perheneuvonta ry / Reetta Toivonen, p. 044 579 7989