Haemme määräaikaista kehitysyhteistyön ja vaikuttamistyön asiantuntijaa

Rekrytoimme: kehitysyhteistyön ja vaikuttamistyön asiantuntija

Tule työkaveriksi kansainvälisen kehityksen tiimiimme! Meillä saat tehdä monipuolista ja merkityksellistä työtä seksuaalioikeuksien edistämiseksi. Väestöliiton kansainvälisen kehityksen tiimin keskeisiä toimintoja ovat vaikuttamistyö, kehitysyhteistyö ja globaaliviestintä.

Asiantuntijan keskeisiä tehtäviä ovat:

• Vammaisten ihmisten seksuaalioikeuksia Afganistanissa, Nepalissa ja Tadzhikistanissa edistävästä kehitysyhteistyöhankkeesta vastaaminen (hankekoordinointi, ohjelmasuunnittelu, seuranta, arviointi, tulosraportointi, talousraportointi, kumppanien tukeminen mm. ihmisoikeusperustaisessa lähestymistavassa, tulosperustaisessa hallinnoinnissa ja vaikuttamistyössä).
  • Osallistuminen Väestöliiton kehitysyhteistyöohjelman kehittämiseen mm. seurannan, arvioinnin ja tulosraportoinnin sekä ohjelman loppuevaluaation osalta. Alkuvuodesta työssä painottuu uuden ohjelmahaun tekeminen.
  • YK:n seksuaali- ja lisääntymisterveysjärjestö UNFPA-hankkeen päävastuu (suunnittelu, toteutus, talous- ja narratiiviraportointi). Yhteistyö ulkoministeriön, UNFPAn Pohjoismaiden toimiston ja UNFPAn New Yorkin kollegoiden kanssa. Vaikuttamistyössä vastuu yksikön UNFPA-asiantuntijuudesta.
  • YK-prosesseihin, mm. CSW ja CPD, liittyvä valmistelu- ja vaikuttamistyö sekä osallistuminen.
  • Osallistuminen kansainvälisen kehityksen yksikön muuhun vaikuttamistyöhön, eri työryhmiin, kuulemisiin ja asiantuntijapyyntöihin.

Edellytämme hakijalta:

• Soveltuvaa korkeakoulututkintoa
  • Hyvää suomen ja englannin kielen suullista ja kirjallista ilmaisua, mutta emme edellytä kummankaan kielen olevan hakijan äidinkieli
  • Ulkoministeriön hanke- tai ohjelmainstrumentin osaamista
  • Kokemusta vaikuttamistyöstä

Arvostamme hakijassa:

• Hyvää otetta itsenäiseen työskentelyyn ja oman työn aikatauluttamiseen
  • Globaalien seksuaalioikeuskysymysten tuntemusta.
  • Ymmärrystä YK-järjestelmästä ja sen prosesseista sekä Suomen kehityspolitiikasta ja -rahoituksesta.
  • Ihmisoikeusperustaisen lähestymistavan, vammaisinkluusion ja riskienhallinnan tuntemusta.

Työ sisältää matkustamista sekä ajoittain myös ilta- ja viikonlopputöitä.

Asiantuntijan toivotaan aloittavan mahdollisimman pian, mielellään 1.12.2024. Työsuhde on määräaikainen vanhempainvapaan sijaisuus 31.12.2025 asti.

Kuukausipalkka on arviolta 3300–3500 euroa ja tarkentuu hakijan kokemuksen perusteella.

Tarjoamme joustavan työajan, työterveyshuollon, sekä lounas- ja liikuntaedun.  Työskentelemme hybridimallin mukaisesti pääosin läsnä Helsingin ydinkeskustan toimistossamme.

Hae 6.11.2024 mennessä. Lisätiedot ja hakuohjeet tästä linkistä.

Koska pyrimme täyttämään tehtävän mahdollisimman pian, teemme haastatteluja jo hakuajan ollessa käynnissä.

Väestöliitto on yhdenvertainen työnantaja. Toivomme hakemuksia kaikenikäisiltä ja eri taustoista tulevilta hakijoilta.

Työsuhdetta koskeviin kysymyksiin vastaa: Kansainvälisten asioiden johtaja Elina Korhonen, elina.korhonen@vaestoliitto.fi. Tiedustelut vain sähköpostilla.

Tehtävänkuvaa koskeviin kysymyksiin vastaa: Kehityspolitiikan asiantuntija Kamomilla Ilmonen, kamomilla.ilmonen@vaestoliitto.fi. Tiedustelut vain sähköpostilla.

Lisätietoja kansainvälisen kehityksen tiimin työstä voit lukea tästä linkistä.

Väestöliitto edistää turvallisia ihmissuhteita, ihmisoikeuksia ja hyvinvointia muuttuvassa maailmassa. Tutkimme, vaikutamme ja tarjoamme palveluita